BM

Welkom bij de Bootsmaatjes!

Wij zijn de jongste groep binnen scouting Flevo Zee. De Bootsmaatjes bestaan uit ongeveer 25 kinderen die tussen de 7 en 11 jaar oud zijn. We hebben op zaterdagochtend opkomst van 10.00 tot 12.30 uur.

Bij mooi weer gaan wij meestal met kano's het water op of pakken af en toe een zeilboot mee. Met minder weer doen wij activiteiten in en om het clubhuis. Hierbij kan je denken aan brood bakken, knutselen, vlaggenroof, een spel in het oude dorp en nog veel meer.

Natuurlijk gaan we ook op kamp. Met Hemelvaart gaan we altijd 5 dagen lekker weg naar een ander clubhuis waar we dan allemaal leuke en spannende dingen meemaken.

De kinderen zijn ingedeeld in "bakken", groepjes waarin zij bepaalde activiteiten samen uitvoeren. Hierdoor leren de Bootsmaatjes om samen te werken met anderen en verantwoordelijkheid te dragen voor hun groepje/bak.