wv

De Wilde Vaart (WV) is een speltak voor jongens en meiden in de leeftijd van 15 t/m 18 jaar. De groep bestaat gemiddeld uit 10 tot 15 Leden. Het is de bedoeling dat je 3 jaar lid bent van deze speltak waarna je doorstroomt naar de Loodsen.

De WV heeft begeleiding i.p.v. leiding. Dit betekent dat een groot deel van de activiteiten gepland en uitgevoerd worden door de Wilde Vaarders zelf met de hulp van de begeleiding. De bedoeling hiervan is om je eigen organisatie- en improvisatietalent en verantwoordelijkheidsgevoel te helpen ontwikkelen.

De WV heeft een bestuur. Hierin worden leden van de WV gekozen door de andere leden. Het bestuur bestaat uit de functies voorzitter, secretaris, penningmeester en materiaalman. Ieder bestuurslid krijgt ondersteuning van één lid van de begeleiding. Eén keer per maand hebben we bij de WV een vergadering waarbij we o.l.v. de voorzitter de afgelopen maand evalueren.

De WV is in bezit van twee lelievletten, de 958 en de 1136, waarmee tijdens het zeilseizoen niet alleen het Gooimeer onveilig gemaakt wordt, maar tijdens ons zomerkamp ook bijv. het IJsselmeer. Ons zomerkamp bestaat meestal uit een zwerftocht per boot over het IJjsselmeer, de Friese meren of de Randmeren. Soms hebben wij een vaste locatie als uitvalsbasis en dan is Roermond erg populair.