ZV

Wie zijn wij?
Wij zijn jongens en meiden in de leeftijd van 11 tot 16 jaar die gezamelijk 'scouten' op en rond het water. We hebben een groep leiding die volledig verantwoordelijk is voor het doen en laten van de zeeverkenners.

Wat doen we?
In de zomer wordt er uiteraard veel gezeild. Dit gebeurt op het Gooimeer in onze eigen lelyvletten. Vaak gebeurt dit in de vorm van een leuk spel of een wedstrijd. Natuurlijk gaan we in de vakantie op zomerkamp. We kamperen dan een week lang in tenten, meestal op een eiland.

In de winter moeten we zelf onze boten onderhouden en hebben we activiteiten in de vorm van een spel. Daarnaast doen we wat aan theorie zoals knopen, kaart en kompas, zeilinstructie enz. Verder wordt er in de winter af en toe een bezoek gebracht aan een bezienswaardigheid, museum, zwembad of iets anders leuks.

Wanneer?
We hebben twee zeeverkennersgroepen, een ochtend- en een middaggroep. De ochtendgroep heeft opkomst op zaterdagochtend van 9.30 tot 13.00 uur in de zomer en 's winters beginnen we om 10.00 uur. De middaggroep heeft opkomst op zaterdagmiddag van 13.30 tot 17.00 uur in de zomer. 's Winters beginnen we om 14.00 uur.

We hebben nog plaats voor nieuwe zeeverkenners. Kom een keer langs, misschien is het wat voor jou!